چگونه کودکی شاد تربیت کنید

چگونه کودکی شاد تربیت کنید

چیزهایی که کودک شما را شاد می‌کند، می‌تواند برایتان عجیب و غافلگیرکننده باشد. کارشناسان رشد و تکامل کودک که روی این موضوع کار می‌کنند می‌گویند شادی چیزی نیست که شما به کودکتان بدهید، بلکه چیزی است که به او می‌آموزید. بچه‌هایی که خیلی نازپرورده شده‌اند، چه غرق اسباب‌بازی‌ شده باشند و چه در مقابل ناراحتی‌های عاطفی سپر محافظ آنها شده باشند، احتمال بیشتری دارند که در نوجوانی غمگین، بدبین و بدون نشاط باشند، چون مهم‌ترین فاکتورهای خوشبختی، درونی هستند نه بیرونی و کارشناسان روی اهمیت کمک به بچه‌ها در ایجاد مجموعه‌ای از ابزارهای درونی که بتوانند در طول زندگی به آنها تکیه کنند، تأکید می‌کنند. خوشبختانه لازم نیست روان‌شناس کودک باشید تا بتوانید قدرت درونی و خردمندی لازم برای تحمل فراز و نشیب‌های زندگی را به فرزندتان انتقال دهید. با صبر و انعطاف‌پذیری، هر پدر و مادری می‌تواند پایه و بنیان یک زندگی شاد را برای کودکش فراهم کند. در این مطلب با راهکارهایی برای شاد بودن بچه‌ها آشنا شوید.


بیشتر...

اوقات فراغت کودکان | نحوه پر کردن و تاثیر والدین بر اوقات فراغت کودکان

اوقات فراغت کودکان | نحوه پر کردن و تاثیر والدین بر اوقات فراغت کودکان

پر کردن اوقات فراغت کودکان در تابستان یکی از دغدغه‌های والدین و به خصوص مادران است. اوقات فراغت زمانی است که کودک باید به فعالیت‌های لذت بخش و مورد علاقه خود  بپردازد و در این راستا خلاقیت او نیز بهبود یابد. ممکن است کودک به نظارت و راهنمایی شما نیاز داشته باشد تا بتواند برنامه ریزی مناسبی با توجه به علایق و سطح توانایی خود برای اوقات فراغت داشته باشد. بهتر است شرایطی را فراهم کنید که به شکوفایی استعدادها و پرورش خلاقیت کودک کمک کنید نه این که کودک را با حجم زیاد کلاس‌های آموزشی خسته و دلزده کنید. اگر ذهنتان درگیر این مسئله است که چگونه برای کودکتان برنامه ریزی کنید در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد اوقات فراغت و همچنین راهکارهای جالب برای پر کردن این زمان کسب می‌کنید.


بیشتر...


1 مهرماه؛ آغاز سال تحصیلی

1 مهرماه؛ آغاز سال تحصیلی

بازهم با پایان یافتن فصل تابستان بوی مهر در شهرها و کوچه های کشورمان پیچیده است. و باز هم مدارس چشم به در دوخته اند و به انتظار نشسته اند تا سال تحصیلی جدید را همراه با دانش آموزان آغاز کنند. با آغاز سال تحصیلی در اول مهر، میلیون ها دانش آموز به شوق آموختن، روانه مدرسه می شوند. همه ساله با شروع ماه مهر کوچه ها و خیابان ها رنگ و بوی دیگری پیدا می کنند و شور و شوق دانش آموزان جلوه زیبایی به جامعه می بخشد.


بیشتر...

پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان

پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان

پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان به صورت یک معضل برای خانواده ها تبدیل شده است. برخی افراد فکر می کنند فراغت برابر با بیکاری است در حالی که اوقات فراغت از جمله زمان های با ارزش زندگی انسان است. دانش آموزان در ایام فراغت می توانند به کارهایی که علاقه دارند بپردازند و تجربیات خوبی به دست آورند. حتی گاهی همین کارهایی که در اوقات فراغت انجام میدهند سبب می شود که مسیر زندگیشان عوض شود به این صورت که برای مثال دانش آموزی در تعطیلات تابستان به کلاس نقاشی می رود و در این عرصه با استعداد نشان می دهد و علاقه اش هم به همین سمت است و کلا سرنوشتش عوض می شود و به سمت هنر کشیده می شود و یا به کلاس های موسیقی می روند و به موسیقی علاقمند می شوند.


بیشتر...

نحوه‌ی برخورد با دانش‌آموز لجباز

نحوه‌ی برخورد با دانش‌آموز لجباز

خانواده و اجتماع بستر شکل‌گیری شخصیت و بسیاری از رفتارها و خصوصیات افراد است. درواقع هویت یک فرد ابتدا در این مکان‌ها و سپس در محیط‌های بزرگ‌تر و دیگر مانند مدرسه، دانشگاه، محیط کار و... رشد و پرورش می‌یابد. یکی از این رفتارهای غلط و مشکل‌ساز که در بستر خانواده شکل می‌گیرد، لجبازی است که می‌تواند برای فرد و اطرافیان او مشکلات زیادی فراهم کند.

 


بیشتر...

ضرورت آموزش مهارت های زندگی به کودکان

ضرورت آموزش مهارت های زندگی به کودکان

" در آموزش مهارت های زندگی ، هدف اصلی تغییر رفتار مخرب به سازنده است. این مهارت ها باید از دوران پیش از دبستان شروع شود و به نوعی در مدرسه و سربازی و دانشگاه و حتی مراحل بعدی زندگی در اجتماع ، مدام آموزش و بازآموزی انجام بگیرد اما متأسفانه هم به دلیل ناآگاهی والدین از اصول فرزندپروری و هم اهمیت ندادن به این جنبه بسیار مهم آموزشی از سنین پیش از دبستان ، این مهارت ها از کودکی در وجود کودکان نهادینه نمی شود و امکان یادگیری آسان آنها در کودکی از بین می رود "


بیشتر...


سخنی چند با اولیای گرامی

سخنی چند با اولیای گرامی

خواسته یا ناخواسته، میانگین سنی کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی آمده پایین، خیلی پایین، آنقدر که به وفور می‌توان میانشان قشر کودک هم دید.


بیشتر...

دهه فجر مبارک

دهه فجر مبارک

و بالاخره دهه فجر آمد، که طلوع فجر آزادی را نوید می داد. ملت، تا پای جان از راه و رهبر دفاع و حمایت کردند. شهیدان بر سر میثاق جان استوار ماندند.


بیشتر...